Staff bull show 2011

26.06.2011 09:18

09.05.2011 07:32

Poslední víkend v červnu nás čeká jubilejní 10. ročník námi oblíbené Staff bull show - Lucky Bull Team. Už se moc těšíme. Pod letákem najdete rozhovor s Danielem Žďárským,  jehož L.B.T. je pořadatelem populární Staff bull show. Rozhovor vznikl původně pro www.staffbulls.eu, vznikl tedy v létě 2010.

INFO ZDE

 

 

Jsem rád, že moje pozvání k rozhovoru přijal člověk, který má nepřeberné zkušenosti s chovem stafbulíků a teriérů typu bull, který vede všechny své čtyřnohé kamarády sportovním směrem, kterému vděčím za mnoho rad a zkušeností. Tímto člověkem je generální ředitel Lucky bull teamu Daniel Žďárský. Lucky bull team  je pořadatelem již tradiční a oblíbené Staff bull show, podzimního turnaje v přetahování, nadačních psích pochodů, ale i mnoha dalších akcí, které přispívají k pozitivní prezentaci teriérů typu bull. Nahlédněme proto za oponu organizování sportovních i mediálních akcí, které ukazují nejen stafíky, ale i jejich ,, bull“ kolegy v lepším světle, než nám často prezentují senzacechtivá média.

 

Danny, jak jsi se dostal k teriérům typu bull? Kdo nebo co tě k nim přivedlo? 

Abych byl upřímný přivedla mě k nim má dlouholetá přítelkyně Zuzka, s kterou jsem se před 12 lety seznámil na parkovišti před Michelskými  pekárnami, kde venčila své několikaměsíční štěně fenku Amerického staforda, dnes už legendární zesnulou Lucky. Nicméně úplné kořeny mého zájmu o tyto plemena sahají až do let mého studia na střední lesnické škole, kde jsem začal kynologii brát trochu vážněji než jenom jako dětský koníček, který mne do té doby provázel v podobě psíka kokra Alana. Začal jsem obdivovat silná, zakázaná a tehdy pro veřejnost  bojová plemena odkudsi ze západu. Pitbul stisk jako žralok a podobné články, které jsem si v té době začal vystřihovat, sbírat informace a vyvrcholením byl referát, myslím někdy v druháku, na téma  bojové plemena. A tajná představa, že jednou, až budu dospělý a samostatný, bych si takové nějaké plemeno chtěl pořídit. No, a netrvalo dlouho a ocitnul jsem se sám v Praze na výše zmiňovaném parkovišti…….a tak to začalo :-) 

 

Pojďme si blíže představit tvé stafíky. Strike a Smile, mohl bys nám je trochu přiblížit?

Stafbulík Strike byl můj první stafík, kterého jsme pořídili k fence Lucky jako jejího kamaráda. Spousta pejskařů to jistě dobře zná, že ve dvou se to lépe táhne. Co o něm napsat,  co ještě nebylo řečeno. Byl to úžasný pes s velkým srdcem, ukázal mně sportovní kynologii ze všech možných stran. Nedá mně to nevzpomenout a připomenout jeho jedinečné obrany, jako první zástupce plemene SBT v České republice složil zkoušky druhého stupně. Úspěšně se jako první stafbul pustil do sportů, které tehdy provozovali pouze Američtí pitbulteriéři  a spustil tak lavinu vzniku novému odvětví sportovních dovedností pro tyto plemena. Dnes už běžně provozované disciplíny weight pull sprint – pneu atd. Tak to byl tak nějak ve stručnosti Strike, ale nejenom to, hlavně to byl bezva kámoš s výbornou staffí povahou. A jelikož už též mezi námi není ………netrvalo dlouho a po jeho odchodu jsem si pořídil stafíka druhého a to je má dnešní Smile. Tato fenka se též pohybuje ve sportovní kynologii jako ryba ve vodě, je pravda, že je trošku jiná v povaze než byl Strike, ale to je konec konců každý pes, každý člověk, ale každopádně nezapře teriéři povahu. Zkrátka každý jsme originál.   

 

      Pit bull, Amstaff, Staffbull – jaké je soužití těchto ras? Kdo je ,,kápo“ a kdo je ten, který musí snášet drobné ústrky druhých?

No, to je různé, podle toho jak je smečka poskládaná. Každopádně u nás vždy žili psi jako členové  rodiny. Nikdy ne jako řetězáci nebo jinak, ale pozor neodsuzuji tyto způsoby ustájení, když jsou dodržovány všechny podmínky chovu pro zdraví psa, hygienu atp. Ale zpět k tvé otázce. V první řadě jsem kápo já, potom další lidští členové, a pak feny,  aspoň u mě to tak bylo, je a jestli bude i nadále, to uvidím, až pořídím další psy. Takže když jsem měl kombinaci AST Lucky a SBT Strike, šéfka byla fenka Lucky. Teď, když mám kombinaci psa pita Killu a SBT fenku Smile, je to opět fenka, která neustále Kildu okusuje, hrne na něj zuby a Kilda tyto útoky, ústrky tiše toleruje, ač je jednou tak těžší a větší než 15tikilová Smile. Ale nedej bože, když se kolem Smajlinky začne natřásat konkurenční frajer, to se pak z ustrkovaného truhlíka vyklube divoký aligátor ……J   

 

Podívejme se blíže na Lucky bull team. Jak to vše vlastně začalo?  Kdo přišel s nápadem vytvoření ,, bull“ týmu? Kolik má v současné době členů?

 Vraťme se k otázce číslo jedna, tam je  částečně na tuto otázku odpovězeno. Dále to pokračovalo aktivní  účastí na různých závodech, akcích atp. Vzrůstající nadšení, zápal obhajovat tyto plemena, neustálý mediální šum kolem těchto plemen byl před deseti lety zdrcující a to všechno mě nabádalo jít dál a dál. Hlavně jsem potkal spoustu zajímavých lidí, kteří smýšleli podobně jako já, rozhodující podle mě bylo setkání v roce 2002 v Jeseníkách na první Staff Bull show. Všichni, co tam byli, ví, o čem mluvím, a když se na tyto lidi dnes podívám, všichni jsou to velcí kynologové s velkými jmény, ať jsou to jména velkých ch.stanic a nebo velcí sportovci. Následný rok  myšlenka a team vykrystalizoval až do dnešní podoby, tak jak nás znáte pod jménem  Lucky Bull team. Konkrétně se to nedá určit kdo na to přišel, jestli jsem to byl já a nebo někdo z teamu. To ti tak vznikalo v průběhu nekonečných diskuzí, které se v teamu neustále vedou do dneška. Kolik nás je v teamu, v první řadě bych chtěl poznamenat, že jsme nezisková, nezávislá organizace (team , který nevede žádné členské příspěvky, veřejné členství atp.). Jsme  spolek přátel s dekretem, který má  schválený řád od ústřední komise pro ochranu zvířat pro pořádání akce s názvem Staff Bull Show. Jinak náš team tvoří pevné jádro 12ti lidí , ale hlavně jsem to já Danny King  a  jednatel L.B.T.  Pavel  :-)     

 

Vaší už tradiční aktivitou je pořádání Staff bull show. Jak vznikla tato myšlenka, uspořádat  takovou akci? Jak trnitá byla cesta této show, než se dostala do podvědomí majitelů teriérů typu bull? A je složité v dnešní době sehnat sponzory pro tuto akci?

Jak již jsem odpověděl v předchozí otázce, potkal jsem spoustu zajímavých lidí s podobným smyšlením, kteří chtěli zavést trochu sportu mezi psy, převážně pak mezi stafbulíky,  u pitbulteriérů se v té době pomalu rozjížděla činnost klubu APBT ( to mně bylo částečnou inspirací, přenést tuto filozofii kynologie i na ostatní teriéry typu bull ). Takže tak nějak souběžně začaly vznikat různé sportovně zaměřené organizace, každá se svými specifickými znaky a pravidly.  A samozřejmě originální název , který se dá vysvětlit třeba takto: STAFF (zastupuje Americké staffordy a Staffordšírské bullteriéry ) BULL (zastupuje bullteriér, pitbullteriéry ) SHOW to není třeba vysvětlovat, v těchto třech slovech je vše, co jsme chtěli, aby název obsahoval- plemena o kterých to celé je !!!

Cesta byla velmi zábavná, rozebírat detaily cesty by bylo neetické, musel bych rozebírat lidi, které jsem tou cestou potkal a to nechci, protože o lidech to není a my si chceme povídat o psech, je to tak... A nám se naše cesta šlapala dobře a doufám, že ještě nekončí. A tím odpovídám i na další tvou otázku, a když si tu cestičku šlapeš dobře, dostane se ti toho, čemu ty říkáš podvědomí a pokud to tak skutečně je, pak je to v pořádku, a tak jsme to skurtečně chtěli. Dneska se rád podívám zpět, jak se z malé cestičky stala velká cesta a vidím, jak je na ni napojeno spousta dalších malých cestiček, z některých jsou už i teď skoro velké cesty a mají své vlastní malé cestičky a ty obrůstají malou travinou, no tak nějak to vidím já. Někdy se holt stane, že při šlapání té cesty tě píchne trn, pak to můžeme nazývat cestou trnitou, stačí vzít něco ostrého, trny osekat a jde se dál... a tak nějak je to s těmi sponzory.

 

Mimo Staff bull show organizujete i další podzimní akci, turnaj v tug of war (přetahování). Asi je příjemné, že se i tato akce uchytila a najde se hodně nadšenců, kteří si jdou i třeba v nepříznivém počasí změřit síly…             
Tady budu stručný. Tato otázka mně přijde jako typ řečnické otázky, na kterou se neodpovídá, jakoby si zauvažoval jen tak za náš team…………..hmm příjemné :-)

 

K velmi záslužným akcím pořádaným L.B.T. patří i nadační tracky pro psí útulky. Počítáte i letos s nějakým takovým pochodem, pokud ano, můžeš prozradit za jakým účelem?

Na akce tohoto typu vzpomínám velmi rád a hodnotím velmi, velmi  kladně. Člověka tak zvláštně příjemně naplní, a když to jde proč ne,  pomáhat by se mělo. Vždyť jsme všichni na jedné lodi, sereme a blejeme stejný hovna, ať jsme lidi nebo psi a nebo velryby. Možná trochu ostře řečeno , ale je to tak,  pro všechny stejný metr, každému běží úplně stejný ciferník, takže by si to měli všichni ale úplně všichni uvědomit.

Rádi bychom každý rok vytvářeli aktivity podobného typu , ale letos žádný podobný pochod nebude :-( Já doufám, že se ještě najde nějaká příležitost a cestou, kterou šlapeme, dojdeme opět k nějakému psímu azylu, který naší pomoc uvítá. A když ne my, věřím, že na nějaké vedlejší cestičce tam určitě dojdou a nebo že by už došli jiní, kteří to cítí obdobně jako my… ???    

 

Vystoupili jste také dvakrát v televizi Nova za účelem osvěty okolo teriérů typu bull. Jak vzpomínáš na tuto mediální zkušenost?      

Nevím, co odpovědět. Nechci  z toho dělat přílišné drama, aby to nevyznělo nějak hloupě. Řadím to samozřejmě do příjemných zkušeností, jakožto všechny zážitky negativní, pozitivní, ať byly spojené s kynologií nebo jen tak se životem jako takovým. Líbilo se mně to,  být v přímém TV vysílání . Ale zároveň je to docela svazující, člověk mluví k celému národu o problému, který řeší politici, veřejnost a nebo právě my pejskaři a mám během deseti minut říct všechno podstatné co nejvýstižněji a k tomu vůbec nevím, jaká padne otázka, jak se rozhovor vyvine, jak posluchači pochopí sled našich slov atd.. Není to zas taková sranda, ale jo, šlo to, myslím si, že to nakonec jako celek dopadlo dobře. Byl to asi jeden z mála přímých  přenosů kladného rázu, co se týče obhajoby tzv. bojových plemen ,co se na toto téma v české TV odvysílalo a zaplať pánbůh za něj, že jsme tam těch pár minut mohli  být a něco pozitivního na toto téma ze svých úst vypustit. Uznej sám, že je v TV vidět spíše ta druhá, negativní část, což je smutné, ale řekl bych, že se to začíná malinko lepšit a to je dobře. I když tuhle jsem zase potkal idiota………….mám začít vyprávět ………:-) . Takže nic, je mně jich líto, ale my se nevzdáme,viď Kille (pozn.red. Masta Killa, APBT).       

 

Vyjmenovali jsme teď jen několik aktivit a akcí z těch, které pořádá právě váš tým, ale chtěl bych se zeptat tebe, je nějaká akce, o které jsme nemluvili, a kterou jsme zde nezmínili?

Krásně jsi to zmapoval, máš přehled :-), když nebudeme jmenovat spousta tréninků, chovatelských aktivit, články v časopisech,  zpravodajích, rady, přátelé, kamarády, spousta titulů , výher , super zážitků, množství rozhovorů, zklamání, ale to by bylo rovnou na celou knihu /scénář nebo seriál, kdo ví? Možná bych zmínil Kalendář Killers & People´s, což bylo velmi povedené dílko z produkce Lucky Bull teamu. Vyjádření názoru na celou problematiku kolem teriérů typu bull pomocí fotografie, bylo velmi originální a těžko se tento projekt s tak hlubokou myšlenkou bude překonávat.       

 

Pokud bys měl stafbulářům něco vzkázat, co by to bylo?

Jako něco extra  pro staffbulíkáře, to já neumím. My jsme nikdy nedělili na stafíky,  pity a tak, kromě kategorií ve sportovních disciplínách :-). L.B.T vždycky bojoval za všechny bojovníky teriéry typu bull, a když se něco vzkazovalo, tak pro všechny a tak to i zůstane. Takže mušketýři …………. „Všichni za jednoho, jeden za všechny."

 

 

Sportu zdar ……………………………………………………………………………..za L.B.T. Danny 

 

Na závěr bych ti rád poděkoval za nás nadšené majitele sportujících stafbulíků za organizaci Staff bull show a popřál spoustu dalších úspěšných ročníků této sportovní, přátelské a pohodové akce! A velký dík vám patří zejména za každou pozitivní reklamu nejen Stafordšírských bulteriérů, ale všech teriérů typu bull.

 

Za rozhovor poděkoval, Michal Gruber                            datum: 28.7.2010

 

Pozn.: Strike nebyl prvním SBT se Zkouškou 2.stupně. Na tento fakt později upozornil sám Danny a obeznámil mne s tím. Více info ZDE